iOS s-a impus datorita inovarii. Dupa, a venit Android a care cucerit piata printr-o politica de low price si deschidere catre ceilalti producatori de smartphone-uri, competitori ai lui iPhone.
Sub aspect concurential, strategia de marketing a lui Apple a fost una limitata, lipsind viziunea de ansamblu asupra intregii piete. Sau poate si-a imaginat ca nimeni, niciodata nu va scoate ceva similar iPhone-ului. Si aceasta ar o eroare la fel de mare ca prima.
Inca de la lansarea primului model, iPhone-ul s-a adresat doar unui segment din cadrul pietei, al celor care dispuneau de un venit mediu spre ridicat. Practic a lasat majoritatea pietei neacoperita cu un produs, desi ar fi putut pozitiona iPhone-ul ca un produs premium iar cu un al 2-lea produs, iOne sa-l numim, urmand sa se adreseze restului pietei. Foarte probabil lupta cu ceilalti ocupanti ai pietei din acel moment, Windows Mobile, Nokia OS, Blackberry, etc. s-ar fi transat destul de repede, iOne-ul castigand rapid market shares prin noutatea si functionalitatile aduse de iOS. Dar Steve Jobs a fost interesat de un pret mare cu super profit poate pentru a le demonstra actionarilor ca este un CEO de succes, favorizand practic aparitia unui potential sistem de operare (OS) competitor, similar cu iOS dpdv al functionalitatilor. Introducand iOne, Apple nu numai ca ar fi putut avea vanzari suplimentare si potential un profit mai mare decat cel adus de iPhone datorita unor volume de vanzari superioare celui facut de iPhone, dar ar fi creat si o bariera de intrare in piata pentru orice alt produs/sistem de operare. Situatia actuala a impartirii pietei sistemelor de operare mobile intre Apple si Google, situatie net in defavoarea primului, este urmare a erorii de strategie, de viziune, a lui Apple, care nu a stiut sa fructifice la maximum avantajul primului venit in piata cu un produs nou.
Din punct de vedere a strategiei de piata, politica de castigare a pietei prin volume mari la preturi reduse are in general castig de cauza in orice business cu bunuri de consum. Astazi, prin numarul de echipamente mobile ce au instalat acest sistem, Android domina piata. Urmatorul la mare distanta este iOS.
Alte sisteme precum Windows Mobile si Blackberry este evident ca nu mai pot tine pasul. Prognoza este ca in continuare Android va castiga teren pe piata sistemelor de operare pentru mobile, dezvoltatorii vor prioritiza scrierea de aplicatii pentru sistemul cu peste 80% din piata in detrimentul celorlalte sisteme. Singura sansa a lui Apple este sa revina cu un produs revolutionar, un iSocialEntertainment device, care ar putea acoperi o nevoie poate neidentificata astazi.